Czytelnia

mgr Paulina Limanowska

tel. 796 015 500
Umów się online

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz osłabieniu sił fizycznych szczególnie w końcowych fazach wysiłku. Może także skutecznie wspomóc organizm energetycznie w warunkach obniżenia się zasobów cukrów w mięśniach. Utlenianie BCAA dostarcza bowiem ok. 10% energii. Przyjmując BCAA przed wysiłkiem zapobiegamy spalaniu aminokwasów rozgałęzionych w mięśniach, co pozwala istotnie zminimalizować procesy katabolizmu.

Zawodnicy sportów długodystansowych powinni przyjmować BCAA ok. 45 min przed wysiłkiem w porcji ok. 1g/10kg należnej masy ciała. Nie zaleca się jednak przekraczania jednorazowej dawki pow. 6-8g. Dodatkowo BCAA można przyjmować w trakcie wysiłku podając z napojami o charakterze izotonicznym oraz na czczo i przed snem. W okresie przedwysiłkowym aminokwasy BCAA korzystnie podawać z lecytyną oraz ALC.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Zastosowanie BCAA w sportach wytrzymałościowych

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

BCAA to jeden z najważniejszych suplementów wspomagających dla sportowców takich dyscyplin jak kolarstwo czy biegi długodystansowe. Przyjmowanie BCAA przed wysiłkiem może zapobiec spadkowi koncentracji oraz ...

czytaj więcej

Rola BCAA w oddalaniu zmęczenia

Wrze 11, 2014 Wspomaganie energetyczne

W czasie intensywnej pracy mięśniowej wraz ze spadkiem poziomu glikogenu mięśniowego (zapasów cukru) obniża się stężenie BCAA w osoczu krwi.

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ