Czytelnia

mgr Paulina Limanowska

tel. 796 015 500
Umów się online

Napoje w treningu siłowym

W trakcie treningów trwających nie dłużej niż 90min, nie ma zasadności podawania płynów węglowodanowych. W tym okresie zaleca się wypicie min. 1l wody. Kiedy trening odbywa się w wyższej temperaturze, zaleca się podawanie roztworów hipotonicznych, popijanych małymi łykami w trakcie treningu.

W trakcie łączenia treningów siłowych i aerobowych, gdzie łączny czas trwania wysiłku wydłuża się do pow. 2,5 godz. zaleca się przyjąć roztwór hipotoniczny w ilości 300ml między treningami (celem jest uzupełnienie wody i elektrolitów).

Bezpośrednio po treningu można rozważyć zastosowanie napoju hipertonicznego w ilości ok. 0,7g/kg masy ciała, ale nie większej niż 50g. Celem jest stymulacja procesu anabolizmu i przyspieszenie odnowy rezerw glikogenu. Przyjmowanie samego skoncentrowanego napoju węglowodanowego należy najlepiej połączyć z kompletnym preparatem aminokwasowym.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Skutki odwodnienia wysiłkowego

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Długi i intensywny trening może przyczyniać się zarówno do spadku ogólnej zawartości wody w organizmie, jak też prowadzić do niebezpiecznych jej przemieszczeń między wnętrzem komórek, ...

czytaj więcej

Skutki nadmiaru płynów

Wrze 11, 2014 Woda i sole mineralne

Ponieważ ryzyko odwodnienia organizmu obciążonego długim wysiłkiem fizycznym jest stosunkowo duże, wielu sportowców spożywa bardzo wysokie ilości płynów, aby "na zapas" zapobiec wielu niepożądanym skutkom ...

czytaj więcej
POKAŻ