Czytelnia

mgr Paulina Limanowska

tel. 796 015 500
Umów się online

Przerwa w stosowaniu kreatyny

Efekty suplementacji kreatyną zależą od wyjściowego stężenia tej substancji w komórkach mięśniowych.

Im niższy stopień wysycenia tym związkiem, tym doustne przyjmowanie kreatyny przynosi większe korzyści. Średnie stężenie kreatyny w mięśniach utrzymuje się na poziomie ok. 120 mmol/l/kg. Pod wpływem 4-6 tygodniowej suplementacji wartość ta może wzrosnąć do poziomu 150 mmol/l/kg. Dalsze przyjmowanie kreatyny nie powoduje już wzrostu jej stężenia w mięśniach. Z tego tytułu, po kilkutygodniowym okresie przyjmowania kreatyny często zaleca się przerwę ok. 3-6 tygodni, aby poziom stężenia tej substancji w mięśniach obniżył się ponownie do punktu wyjściowego. W kilku badaniach zaobserwowano, że przerwanie procedury suplementacyjnej powoduje powolny rozkład kreatyny do kreatyniny, a stężenie tej substancji wraca do punktu wyjściowego mniej więcej po upływie 28 - 35 dni od zaprzestania suplementacji. W praktyce sportowej, często zaleca się nawet dłuższy okres przerwy trwający ok. 6-8 tygodni.

autor: dr Dariusz Szukała

źródło: fitdietetyk.pl

Przeczytaj inne porady z tej kategorii

Rola kreatyny w procesie anabolizmu

Wrze 11, 2014 Kreatyna

Kreatyna może stymulować procesy anaboliczne za pomocą różnych mechanizmów.

czytaj więcej

Rodzaje suplementów kreatynowych

Wrze 11, 2014 Kreatyna

Oferowane na rynku suplementy diety zawierające kreatynę można podzielić na cztery kategorie: suplementy proste, zawierające czysty monohydrat kreatyny, bądź odżywki węglowodanowe lub węglowodanowo - białkowe ...

czytaj więcej
Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ