Przygotowanie do wizyty

Przygotowanie do wizyty

Opisanie dotychczasowej diety

Przed pierwszą wizytą w poradni Fit Dietetyk Wrocław  warto stworzyć listę spożytych produktów z przynajmniej jednego wybranego dnia. Dla lepszej analizy zalecamy spisanie przeciętnych trzech dni. Przygotowując listę spożytych produktów należy pamiętać, aby zapisać możliwie każdy spożyty produkt, w tym również wypite płyny (łącznie z wodą). Każdy zapis w dzienniczku dietetycznym powinien zawierać następujące informacje:

godzina,

produkt/ilość (gramatura lub miara domowa),

opcjonalnie miejsce spożycia (dom, praca)

Oto przykład:

12:00 jabłko, średnie
12:40 kawa z mlekiem 3,2%, kubek
14:00 czekolada mleczna z orzechami, 4 kostki



Im precyzyjniej określony zostanie skład posiłku, tym dokładniej dietetyk wykona analizę Twojego dotychczasowego sposobu odżywiania. Bardzo istotne jest podanie wielkości produktu lub liczby gramów. Każdy posiłek należy rozpisać na poszczególne składniki. Zamiast "Bułka z serem" zapisz lepiej "bułka pszenna" oraz "ser żółty" (zobacz przykład poniżej). Ważne jest także, aby nie "ulepszać" diety, lecz zapisać wszystko zgodnie z prawdą.

Poniżej przedstawiamy przykładowy zapis diety

Pobudka 7:20
8:00
bułka pszenna, 1 duża
masło, płaska łyżeczka
ser biały śmietankowy, 2 duże łyżki
jabłko, 1 duże
herbata, 1 szklanka
cukier, 2 łyżeczki




8:10
woda, 0,5l
9:00
snickers, 1 baton
banan, 1 duży
10:30 – 11:30
ćwiczyłam aerobik
13:00
banan, 1 średni
14:00
kotlet schabowy, średni około 150g
ziemniaki, 2 średnie sztuki
masło, 1 łyżeczka
surówka z marchwii i białej kapusty, 1/3 dużego talerza
kompot z wiśni, 1 szklanka



18:00
hamburger McDonald's
Coca-Cola, 0,5l
frytki, małe

22:00
woda, 2 szklanki
czekolada mleczna, 5 kostek
Zasnęłam około 23:30

Przygotowanie do pomiaru

Jednym z istotnych elementów terapii w poradni dietetycznej Fit Dietetyk we Wrocławiu jest pomiar masy i składu ciała. W poradni Fit Dietetyk Wrocław pomiar ten dokonywany jest przy wykorzystaniu bioimpedancji elektrycznej (BIA). Metoda ta wykorzystywana jest do oceny kompozycji organizmu, która polega na pomiarze przepływu prądu w fazie wodnej i tłuszczowej organizmu. Stosując metodę BIA można określić: zawartość tkanki tłuszczowej, beztłuszczowej masy ciała, stopień nawodnienia organizmu oraz jego podstawową przemianę materii. Pomiar składu ciała za pomocą bioelektrycznej impedancji to metoda całkowicie nieinwazyjna i bezpieczna.

W celu wykonania szybkiego oraz wiarygodnego wyniku badań prosimy o zachowanie następujących zasad:

  1. W dniu pomiaru nie zakładaj długich rajstop, gdyż pomiar wykonywany jest boso (dotyczy kobiet).
  2. Pomiar powinien odbywać się min. 3 godziny po jedzeniu.
  3. Do pomiaru należy przystąpić z pustym pęcherzem. Organizm nie może być ani mocno nawodniony, ani odwodniony.
  4. Pomiar powinien być wykonany min. 3 godziny po wysiłku.

Aktywność fizyczna

Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie prosimy o przygotowanie dzienniczka aktywności. Powinien on zawierać ilość, rodzaj i czas trwania treningów.

Wyniki badań laboratoryjnych

Jeśli wykonywane były jakiekolwiek badania krwi w przeciągu nawet kilku ostatnich lat warto zabrać ze sobą wyniki.

Istotną informacją będą: morfologia krwi, panel profilu lipidowego (cholesterol całkowity, frakcje LDL i HDL, trójglicerydy), glukoza na czczo, TSH.

Jeśli jest możliwość warto także rozszerzyć wyniki o dokładne parametry tarczycowe: fT3, fT4, anty-TPO, anty-TG, wątrobowe: AspAT, ALAT. Bardzo przydatną informacją jest także poziom insuliny na czczo.

Po konsultacji i zebraniu dokładnego wywiadu zdrowotnego dietetyk zleci w razie potrzeby badania uzupełniające np. krzywą cukrową i insulinową, GGTP, poziom kortyzolu, DHEA-S, ACTH, progesteron, testosteron, 17-OH progesteron, estradiol itd.

POKAŻ