Co nowego

Fit sernik na zimno z musem malinowym

Lekkie ciasto na lato bez pieczenia

Koktajl - malinowelove

Drugie śniadanie w 5 minut? Żaden problem!

Dni Otwarte Wrocławskiego Centrum Dietetyki

Serdecznie zapraszamy na Dni Otwarte Wrocławskiego Centrum Fit Dietetyk podczas których będzie okazja do poznania naszego zespołu specjalistów oraz proponowanej przez nas oferty. Zachęcamy do bezpłatnych konsultacji z zakresu dietetyki, psychodietetyki, treningu oraz pomiarów masy i składu ciała. 

Posiłek potreningowy - wybór, czy konieczność?

O konieczności specjalnie zaplanowanego żywienia po treningu przekonują nie tylko producenci odżywek i preparatów potreningowych. Kiedy spożycie posiłku potreningowego jest niezbędne, a kiedy nie musimy się nim szczególnie przejmować?

Jak post może przedłużyć życie i wpłynąć na zdrowie?

Wiele badań wskazuje na to, iż post praktykowany od tysięcy lat, obok charakteru religijnego może nieść za sobą korzyści zdrowotne. Istnieje wiele doniesień na temat wpływu postów na funkcjonowanie organizmu. Naukowcy kierują naszą uwagę szczególnie na wpływ restrykcji dietetycznych czy dłuższych przerw pomiędzy posiłkami na długość życia oraz prewencję chorób cywilizacyjnych.

We współczesnej dietetyce można wyróżnić­­ kilka rozwiązań dietetycznych prowadzących ...

Jak obniżyć ładunek glikemiczny posiłków?

Stosujesz dietę o niskim indeksie i ładunku glikemicznym? Poniżej kilka wskazówek, które pomogą Ci komponować menu.

Podstawowe zasady diety w insulinooporności

Problem zaburzeń gospodarki glukozowo-insulinowej dotyczy coraz większej liczby osób. Dieta w IO powinna być dopasowana indywidualnie w zależności od wyników badań,występowania innych schorzeń, czy aktywności fizycznej. Są jednak podstawowe zasady, którymi warto kierować się podczas kompozycji posiłków.

Podstawy dietetyki klinicznej

Szkolenie skierowane do dietetyków, trenerów personalnych , instruktorów fitness oraz wszystkich osób zainteresowanych zdrowym stylem życia oraz sportem.

Posiłek po-treningowy w Insulinooporności

Z jednej strony w dietetyce sportowej zaleca się spożywanie produktów z wysokim indeksem glikemicznym w posiłku potreningowym, aby szybko dostarczyć glukozę do rekompozycji utraconego glikogenu mięśniowego, z drugiej zaś w insulinooporności mówi się o przewadze niskiego ładunku glikemicznego w diecie. Jak pogodzić kwestię posiłku potreningowego u osoby która cierpi na zaburzenia gospodarki glukozowo-insulinowej? 

Insulinooporność, jak rozpoznać problem?

Problem zaburzeń gospodarki glukozowo-insulinowej dotyczy coraz większej liczby osób. 
Jakie są najczęściej występujące objawy? Jak rozpoznać pierwsze oznaki insulinooporności?

Insulinoopornosć a stosowanie postów

Istnieje wiele doniesień wskazujących na pozytywny wpływ postów na gospodarkę cukrowo-insulinową.

Wpływ snu na testosteron

"Czas to pieniądz"? Żyjemy w czasach, w których każda godzina jest na wagę złota. Często, aby wykonać wszystkie obowiązki musimy "naginać czas", wydłużać dzień. Najczęściej niestety wydłużamy czas czuwania na rzecz snu. Tymczasem potrzebujemy około 8 godzin snu aby w pełni zregenerować organizm. Jaki wpływ ma sen na testosteron, a co za tym idzie nasze samopoczucie i wyniki sportowe? 

Siła planowanych postów, czyli Intermittend Fasting

Intermittend fasting zakłada spożywanie wszystkich pokarmów w tzw. oknie żywieniowym, czyli okresie trwającym między 4 a 12 godzin w ciągu doby. Zyskał on nie tylko poparcie w badaniach naukowych, ale stał się także obiecującą metodą uzyskania wymarzonej sylwetki w środowisku kulturystyki i fitness. Komu tego rodzaju rozwiązanie może przynieść korzyści, a komu wręcz przeciwnie?

Co jest ważne w odchudzaniu?

Gdybyście mieli wymienić najważniejsze czynniki determinujące odchudzanie, co by to było?

Berberyna

Suplement który w swoim działaniu może konkurować z metforminą, czyli lekiem stosowanym w insulinooporności.

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ