Co nowego

Podstawy dietetyki klinicznej

Szkolenie skierowane do dietetyków, trenerów personalnych , instruktorów fitness oraz wszystkich osób zainteresowanych zdrowym stylem życia oraz sportem.

Czytaj więcej

Posiłek po-treningowy w Insulinooporności

Z jednej strony w dietetyce sportowej zaleca się spożywanie produktów z wysokim indeksem glikemicznym w posiłku potreningowym, aby szybko dostarczyć glukozę do rekompozycji utraconego glikogenu mięśniowego, z drugiej zaś w insulinooporności mówi się o przewadze niskiego ładunku glikemicznego w diecie. Jak pogodzić kwestię posiłku potreningowego u osoby która cierpi na zaburzenia gospodarki glukozowo-insulinowej?

Czytaj więcej

Insulinooporność, jak rozpoznać problem?

Problem zaburzeń gospodarki glukozowo-insulinowej dotyczy coraz większej liczby osób.  Jakie są najczęściej występujące objawy? Jak rozpoznać pierwsze oznaki insulinooporności?

Czytaj więcej

Insulinoopornosć a stosowanie postów

Istnieje wiele doniesień wskazujących na pozytywny wpływ postów na gospodarkę cukrowo-insulinową.

Czytaj więcej

Wpływ snu na testosteron

"Czas to pieniądz"? Żyjemy w czasach, w których każda godzina jest na wagę złota. Często, aby wykonać wszystkie obowiązki musimy "naginać czas", wydłużać dzień. Najczęściej niestety wydłużamy czas czuwania na rzecz snu. Tymczasem potrzebujemy około 8 godzin snu aby w pełni zregenerować organizm. Jaki wpływ ma sen na testosteron, a co za tym idzie nasze samopoczucie i wyniki sportowe?

Czytaj więcej

Siła planowanych postów, czyli Intermittend ...

Intermittend fasting zakłada spożywanie wszystkich pokarmów w tzw. oknie żywieniowym, czyli okresie trwającym między 4 a 12 godzin w ciągu doby. Zyskał on nie tylko poparcie w badaniach naukowych, ale stał się także obiecującą metodą uzyskania wymarzonej sylwetki w środowisku kulturystyki i fitness. Komu tego rodzaju rozwiązanie może przynieść korzyści, a komu wręcz przeciwnie?

Czytaj więcej

Co jest ważne w odchudzaniu?

Gdybyście mieli wymienić najważniejsze czynniki determinujące odchudzanie, co by to było?

Czytaj więcej

Berberyna

Suplement który w swoim działaniu może konkurować z metforminą, czyli lekiem stosowanym w insulinooporności.

Czytaj więcej

Carb Back Loading

W ostatnim czasie w świecie dietetyki sportowej z powodzeniem stosuje się różnego rodzaju ograniczenia węglowodanowe oraz ich rotacje. Carb Back Loading (CBL) to system dietetyczny dla osób aktywnych fizycznie opierający się na limitowaniu spozycia węglowodanów dodając je jedynie do posiłków potreningowych. Jakie są jego plusy i minusy i kiedy tego rodzaju rozwiązania mają sens?

Czytaj więcej

Jak wygląda dieta wydawana w ...

Diety z szuflady, powielane szablony i gotowe jadłospisy to już przeżytek.

Czytaj więcej

NOWOŚĆ! System Body7 dla pacjentów!

Serdecznie zachęcam wszystkich pacjentów poradni do logowania się w strefie Body7, w której nie tylko pobierzecie swoje programy żywieniowe i listy zakupów, wypełnicie zalecone zadania kontrolne, czy też poczytacie dietetyczne ciekawostki!

Czytaj więcej

Arbuz - czy taki zły ...

Owoc owiany złą sławą ze względu na wysoki indeks glikemiczny. Czy słusznie? Przyjrzyjmy się dokładniej...

Czytaj więcej

Jak myć warzywa i owoce ...

Wystarczy poświęcić kilka minut na odpowiednie umycie owoców i warzyw zaraz po powrocie z zakupów, by szybko i łatwo pozbyć się z nich szkodliwych substancji i bakterii.

Czytaj więcej

Wypalenie nadnerczy, czyli do czego ...

Nie masz siły wstać z łóżka, bez kolejnej kawy nie dasz rady wykonać treningu, czujesz permanentne przemęczenie? To mogą być objawy dysfunkcji nadnerczy...

Czytaj więcej

Kawa kuloodporna - solidny zastrzyk ...

Mieszanie kawy z olejem i masłem brzmi dla niewtajemniczonych conajmniej dziwacznie.  Tymczasem to niebanalne połączenie może uzależniać nie tylko smakiem, ale i wyjątkowymi właściwościami.

Czytaj więcej
POKAŻ